I vy čekáte na zásilku z populárního hongkongského e-shopu YesStyle a neumíte se jí dočkat? My jsme měli před časem v redakci stejný problém - čekali jsme přes měsíc na dvě zásilky, které ne a ne přijít. Největším překvapením bylo, že ačkoli naše objednávky nepřesáhly částku 150 €, najednou nás překvapila informace, že jsou zadrženy na celnici a nás čeká celní řízení. Máte-li podobnou zkušenost a nevíte si rady, shrnuli jsme pro vás všechny podstatné informace a postupy, jak vyřešit celní řízení a refundovat si přes YesStyle své celní a daňové poplatky. V článku se dozvíte:
- Jak zjistím, že musím zaplatit clo a DPH
- Jak postupovat při řešení celního řízení
- Jak dlouho trvá celní řízení
- Jak probíhá refundace cla a DPH přes YesStyle
Jak zjistím, že musím zaplatit clo a DPH?
Přijdete na to docela jednoduše dvěma způsoby:
- když se přihlásíte na stránce yesstyle.com do svého účtu, najdete svou aktivní objednávku s osmimístným číslem a po prokliknutí se dostanete ke sledování zásilky. Pokud je vaše zásilka zadržena na celnici, bude tam svítit oznámení:
- nebo vám za pár dní přijde poštou Oznámení o uložení zásilky ve skladu dočasné překážky (tj. oznámení o tom, že váš balíček je zadržen na celnici).
*Aktualizovaná informace (červenec 2021): 10. června 2021 jsem dělala objednávku na YesStyle, při které mi refundovali celní dluh a DPH z předešlé objednávky (to představovalo 31,59 €). Ve výsledku jsem za objednávku zaplatila 17,82 € (včetně poštovného) a 15. července 2021 mi přišel žlutý lístek, se kterým jsem šla na poštu, a při předávání balíku jsem platila pouze 20% DPH (přibližně něco přes 2 eura), ne celní dluh. Takže balíček s nízkou hodnotou vůbec nebyl zadržen na celnici , proto bylo jeho dodání relativně rychlé. Jak postupovat při řešení celního řízení?
To už tak jednoduché není... Jak jsme uvedli ve 2. bodě, poštou vám přijde Oznámení o uložení zásilky ve skladu dočasné překážky. V něm se dozvíte, jak dále postupovat při podání celního prohlášení.
Oznámení o uložení zásilky ve skladu dočasné překážky
Spolu s tímto oznámením vám zřejmě přijde poštou i malý lísteček, na kterém bude uvedeno, že z důvodu aktuální situace s COVID-19 žádají adresáty, aby nenavštěvovali celní deklarační oddělení osobně, ale aby požadované dokumenty předložili:
- buď poštou na adresu : Oddělení celno-deklarační BA, Tomášikova 54, 832 11 Bratislava
- nebo e-mailem : eckba@slposta.sk
POSTUP
1. Jako první vyplníte „Prohlášení“, které vám přijde poštou

Jak vidíte, v kolonce „Poštovné“ jsem nejprve chybně škrtla celý druhý řádek, naštěstí, ochotný personál celno-deklaračního oddělení mi mailem poslal pokyn, abych tam doplnila částku objednávky a měnu, ve které jsem platila (eura).
A ještě jedna rada - já jsem měla problém najít podací číslo zásilky a skladové číslo zásilky - najdete je vlevo nahoře v Oznámení o uložení zásilky ve skladu dočasné překážky:
2. Dále se dočtete, že kromě prohlášení musíte poslat další dokumenty
- doklad potvrzující hodnotu a druh zboží – čili objednávku nebo fakturu či pro forma fakturu. Já jsem poslala printscreen objednávky z webu YesStyle.
- doklad o platbě/úhradě za zboží a dopravu – čili výpis z účtu, paypal, účet z obchodu, snímek obrazovky z internet bankingu a podobně. Já jsem si v internetbankingu stáhla doklad o zaplacení v pdf formátu.
- zmocnění – POUZE V PŘÍPADĚ, pokud hodnota zboží přesáhla 150 €. To v mém případě nebylo nutné, protože hodnota objednávky byla nižší. Jinak toto zmocnění naleznete na stránce České pošty v linku zde .
3. Dokumenty pošlete na eckba@slposta.sk
Všechny vyplněné a zkontrolované dokumenty jsem následně
poslala mailem na eckba@slposta.sk . Obratem mi během jednoho dne odepsali z celního deklaračního oddělení, že všechny dokumenty jsou v pořádku a musím čekat na ukončení celního řízení. Tento potvrzující e-mail mi přišel 11. května 2021 (tedy o den později).
4. Čekáte na žlutý lístek
O několik dní, konkrétně 20. května 2021 (tedy 10 dní od odeslání všech dokumentů), mi už ve schránce svítil
žlutý lístek s vyměřeným doplatkem (i jsem si zanadávala, co vám řeknu ☺):
Výpočet částky (celní dluh + DPH) byl v mém případě takový:
9 € (fixní částka za podání elektronického celního prohlášení) + 21,59 € (20 % DPH z částky 107,96 €) = 30,59 €
Se žlutým lístkem jsem šla na poštu, kde jsem zaplatila doplatek, a následně mi (konečně) vydali můj balíček. Objednávku jsem dělala 15. března, po balík jsem si šla 21. května. Juchou.
Skvělá zpráva – YesStyle refunduje clo i DPH v plné výši!
Vše o refundaci cla a ostatních poplatků naleznete na webu YesStyle zde . Ve zkratce stačí vědět, že proplácejí daně i celní poplatky do výše 1000 dolarů (nebo do ekvivalentní částky v jiných měnách). Chcete-li podat žádost o vrácení celních poplatků a DPH, je třeba:
- vyplnit formulář, který zpracuje tým zákaznických služeb YesStyle, pomocí tohoto odkazu .
- do něj vepíšete potřebné informace a přiložíte daňový doklad. Já jsem sem vložila poplatkový lístek s razítkem České pošty, který byl nalepen na krabici se zbožím a zahrnoval celou sumu:
- okamžitě po odeslání formuláře mi přišel potvrzovací mail . Samotný proces refundace obvykle trvá do sedmi dnů . Já jsem vyplněný formulář posílala 21. května 2021 a moje žádost byla schválena 22. května 2021 s tím, že jsem získala YesStyle kredit ve výši 31,59 € (jedno euro bylo asi tringelt ☺).
- tyto peníze mohu využít při další objednávce v plné výši
Věříme, že jsme vám tímto článkem pomohli, a nezapomeňte, že
od 1. července se bude u všech zásilek ze třetích zemí (i těch pod 150 €) platit DPH (samozřejmě, včetně objednávek z YesStyle)
au zásilek nad 150 € zaplatíte DPH + clo. My jsme si v redakci, překvapivě, tento proces zkusili v předstihu, ale o to snazší se budeme umět zorientovat v novém systému do budoucna.
Více o osobních zkušenostech s nákupem přes YesStyle od A do Z naleznete v článku zde .